frame_maestro

Maestro hory přenáší

Systémů odpružení je na trhu celá řada, zdaleka ne všechny ale nabízejí skutečně kvalitní jízdní vlastnosti. Naše technologie Maestro představuje moderní systém zadního odpružení vhodný pro jakýkoliv terén a jízdní styl.

Založena je na pečlivém umístění čtyř základních čepů, které neutralizují působení zadní brzdy, přesto udrží systém plně citlivý ke všem typům nerovností, a to bez nežádoucího pohupování při šlapání. V nabídce celoodpružených kol Giant najdete pět úrovní zdvihu pro všechny typy terénu – od ultralehkých XC modelů se zdvihem 100 mm až po nekompromisní DH speciály (203 mm). Maestro významným způsobem zlepšuje celkové jízdní vlastnosti kola a tím i váš požitek z jízdy v terénu.
 

TŘI ZÁKLADNÍ VÝHODY, KTERÉ MAESTRO ODLIŠUJÍ OD KONKURENČNÍCH SYSTÉMŮ:

BEZ ZTRÁTY ENERGIE
Nezáleží na tom, jestli ve stoje zdoláváte nejprudší kopec dne nebo projíždíte mírné stoupání plné nerovností, Maestro skvěle odvádí svou práci i pod šlapáním, nedochází k nežádoucímu pohupování, a vy tak neztrácíte energii.

PLNĚ AKTIVNÍ A CITLIVÉ
Maestro je schopné vyžehlit všechny typy nerovností, s jakými se v terénu setkáte, od malých pravidelných vibrací až po velké nárazy.

NAPROSTO NEZÁVISLÉ NA BRZDĚNÍ
Maestro zůstává plně aktivní i pod silným brzděním. Systém je tak neustále připravený žehlit nerovnosti v každé jízdní situaci.
 

JAK MAESTRO FUNGUJE

1. KONTAKT S POVRCHEM = LEPŠÍ OVLADATELNOST, LEPŠÍ POCIT Z JÍZDY
Lineární křivka chodu Maestra je zárukou plné citlivosti k malým i velkým nerovnostem, systém si poradí jak s nárazy jdoucími rychle po sobě, tak i s opravdu silnými údery do zadní stavby. A navíc je díky plovoucímu středu otáčení plně aktivní i při silovém šlapání a pod silným brzděním, zadní kolo tak zůstává v kontaktu s povrchem a jízda je plynulejší, pohodlnější, zábavnější.
VÝHODY: Díky tomu, že zadní kolo neztrácí kontakt s terénem pod vámi, zlepšuje se účinnost zadní brzdy. A díky vysoké citlivosti zadního odpružení kolo mnohem lépe jede a stává se celkově ovladatelnějším.

2. ČTYŘI A DVA SE STÁVAJÍ JEDNÍM
Čtyři strategicky umístěné čepy (označeny červenými puntíky) a dvě vahadla tvoří dohromady jeden virtuální plovoucí střed otáčení zadní stavby (označen červeným kroužkem).
VÝHODY: Plovoucí střed zvyšuje efektivitu šlapání tím, že působí proti silám šlapání, které by jinak vytvářely nežádoucí pohupování zadní stavby a zpětný nárazu do pedálů při kompresi tlumiče, tzv. pedal kickback. Díky tomu při jízdě nedochází ke ztrátám energie, a vy tak pojedete plynuleji a s mnohem menší námahou.

3. ROVNOVÁHA TUHOSTI A HMOTNOSTI
Odpružení Maestro přináší také nízkou hmotnost rámů při zachování jejich tuhosti a pevnosti. Například tlumiče jsou zespodu upevněny přímo na ose čepu (technologie co-pivot), což ušetřilo hardware pro uchycení tlumiče a také několik spojů.
VÝHODY: Maximální stranová tuhost rámu a spousta ušetřených gramů. Lehčí znamená rychlejší, což platí ve stoupáních i ve sjezdech.